当店のオーダーメイドスーツは、すべてお客様のご希望に沿った特注品として製作されております。そのため、以下の返金および返品ポリシーをご確認の上、ご注文をお願い致します。
1. 返金不可
- 受注生産の特性上、原則として返金はお受けできません。お客様一人ひとりのサイズ、デザイン、ご要望に基づいてスーツを製作するため、製作開始後のキャンセル、変更、または返金はお断りさせていただいております。
2. 製品の不具合について
- 万が一、製作したスーツに 欠陥 や 内容違い(ご注文内容と異なる商品が届いた場合など)があった場合は、到着後7日以内にご連絡ください。調査の上、当店の責任による不具合が確認された場合、無償での修理もしくは再製作を含めたご相談をさせていただきます。
- 商品受け取り後7日以上経過した場合、修理や再製作の対応が難しくなることがありますので、お早めにご連絡ください。
3. サイズの調整
- オーダーメイドのスーツはお客様の個別の採寸に基づいて製作されますが、微細な調整が必要となる場合は、修正を要することがありますのでご理解ください。修正対応のためには、製品到着後15日以内にご連絡ください。
- 採寸における見解の相違 については、お客様ご自身の採寸情報に基づくものである場合、当店では責任を負いかねます。例えば、当社でオーダーする前に慣れているスーツのサイズが体に合っていないものだったり、普段から使っているシャツの袖が長めであったりといった例が過去にあります。採寸時には、正確なサイズ測定のため、お手持ちのスーツやシャツをお召しになりご来店なさるなど、ご協力をお願い致します。
4. 配送中の損傷
- スーツが配送中に損傷を受けた場合、受け取り時に速やかに配送業者および当店へご連絡ください。状況に応じて、修理または再製作の対応をいたします。
5. その他の例外
- 上記以外の理由での返品・交換は一切お受けできませんので、ご了承いただけますようお願い申し上げます。すべてのオーダーメイド製品は、お客様のためだけに製作された唯一無二の商品であり、他のお客様への再販売が不可能なためです。
お問い合わせ
ポリシーに関するご質問やご不明点がございましたら、下記の連絡先までお気軽にお問い合わせください。
- メールアドレス: info@johnford.co.jp
当店をご利用いただき誠にありがとうございます。
Refund and Return Policy
At our store, all custom-made suits are crafted specifically according to the preferences and measurements provided by each customer. Please review the following refund and return policy before placing your order.
1. No Refunds
Due to the made-to-order nature of our products, we are unable to offer refunds. Since each suit is crafted based on your unique measurements, design choices, and specific requests, cancellations, modifications, or refunds cannot be accepted once production has begun.
2. Product Defects
In the unlikely event that the suit you receive is defective or differs from your order (e.g., an incorrect item is delivered), please contact us within 7 days of receiving your suit. Upon investigation, if a defect or discrepancy due to our fault is confirmed, we will arrange for repairs or remaking of the suit at no additional cost.
Please note that if more than 7 days have passed since receiving the product, it may be difficult for us to process repairs or remakes, so we encourage you to reach out to us as soon as possible.
3. Size Adjustments
Although our custom-made suits are crafted based on your personal measurements, slight adjustments may be required to achieve a perfect fit. If any adjustments are needed, please contact us within 15 days of receiving the suit.
If there are discrepancies in the measurements provided, we cannot be held responsible. For example, we have had cases where customers were used to suits or shirts that didn’t fit properly, resulting in incorrect measurements. We ask that you wear a well-fitting suit or shirt when getting measured to ensure accurate sizing.
4. Damage During Delivery
If your suit is damaged during shipping, please notify the delivery company and our store immediately upon receiving the product. Depending on the situation, we will either arrange for repairs or a remake of the suit.
5. Other Exceptions
Returns or exchanges for any reasons other than those listed above will not be accepted. As all custom-made products are uniquely crafted for each customer, they cannot be resold to others.
Contact Information
If you have any questions or concerns regarding this policy, please feel free to contact us at the following address:
Email: info@johnford.co.jp
Thank you for choosing our store!